مد و لباس

استایل های مختلف لباس پوشیدن در دنیای مد

سبک های مختلف لباس پوشیدن در دنیای مد

پوشیدن لباس مورد علاقه احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند. به این ترتیب، حس اعتماد به نفس، قدرت، توانمندی زیاد و خوشحالی را می توانیم با انتخاب نوع پوشش در خود ایجاد کنیم. فشن و صنعت مد همراه با استایل های مختلف لباس پوشیدن به ما احساس قدرتمندی می دهد. مطابق تئوری های موجود، زمانی که با پوشیدن لباسی احساس خوشحالی می کنیم، هورمون دوپامین در مغزمان ترشح می شود که این حس خوشحالی را چند برابر می کند. 

هر یک از ما استایل خاصی برای لباس پوشیدن خود داریم. در این مجموعه مطالب از وب سایت فیوشکا به بررسی استایل های مختلف فشن پرداخته ایم. با خواندن این مطالب، اطلاعات بیشتری در مورد سبک مورد علاقه خود کسب کنید. 

استایل خیابانی (Streetwear Style)

استایل خیابانی

استایل خیابانی

استایل خیابانی که به وفور در سطح شهر مشاهده می شود، استایلی فراگیر بوده و از پوشش افراد در خیابان های شهرهای مختلف سرچشمه گرفته است. ریشه اصلی این استایل، فرهنگ اسکیت سواری در کالیفرنیا است. طراحان، برندها و اینفلوئنسرهای مختلفی این استایل را برگزیده و از آن استفاده می کنند. می توان گفت که این سبک تنها به سطح خیابان ها محدود نشده و در موقعیت های مختلف ممکن است به کار رود. این سبک در واقع عصاره ای از مد شهری مدرن محسوب می شود. 

سبک مد قومی (Ethnic Fashion Style)

استایل قومی

استایل قومی

یکی دیگر از استایل های مختلف لباس پوشیدن، سبک مد برگرفته از آیین و رسوم قومیت های مختلف است. این سبک پوشش کاملاً الهام گرفته از پوشش و فرهنگ قومیت های متعدد در ملت های مختلف است. لباس های گیلکی، کوردی، کیمونو ژاپنی، تونیک های شرقی و ….همگی بخشی از این استایل هستند و این سبک را به مدی جهانی تبدیل کرده اند. 

سبک رسمی دفتری (Formal Office Wear) در استایل های مختلف لباس

این نوع لباس در ایران غالبا شامل مانتو و شلوارهای بلند برای خانم هاست. آقایان در ایران و خارج از ایران برای این سبک از پوشش تاکسیدو (Tuxedo) یا کت و شلوارهای به رنگ تیره و کروات های ست شده با آن ها را استفاده می کنند. در خارج از ایران، خانم ها برای پوشش رسمی خود از دامن، بلوز و شلوار استفاده می کنند.

سبک غیررسمی کسب و کار (Business Casual)

سبک غیررسمی بیزنس در استایل های مختلف لباس

سبک غیررسمی بیزنس در استایل های مختلف لباس

در میان استایل های مختلف لباس پوشیدن، سبک غیر رسمی کسب و کار، مقداری نسبت به سبک رسمی راحت تر بوده ولی همچنان برای جلسه ها و کارهای رسمی مناسب است. کت تک (Blazer) و شلواری هماهنگ با آن همراه با بلوزی رسمی از المان های این سبک هستند. در این سبک استفاده از کراوات برای آقایان انتخابی است. در این سبک، استفاده از کت های ورزشی نیز در موقعیت هایی که به میزان بیشتری کژوال هستند رواج دارد. برای خانم ها نیز استفاده از دامن با بلوزی متناسب و کتی راحت می تواند برگرفته از این سبک باشد. 

لباس شب مشکی (Evening Black Tie) 

این سبک از لباس پوشیدن نیز رسمی محسوب می شود ولی بر خلاف سبک قبلی در موقعیت های  کسب و کاری معمولا به کار نمی رود و بیشتر برای میهمانی های رسمی مورد استفاده است. این سبک شامل تاکسیدو، کت و شلوار و پالتو برای آقایان و لباس های شب شیک و کوکتل (Cocktail) برای خانم هاست. 

لباس ورزشی (Sports Wear) در استایل های مختلف لباس

این سبک از پوشش امروزه معادل سبک کژوآل است. شاید بتوان گفت که در میان استایل های مختلف لباس پوشیدن، لباس ورزشی سبکی فراگیر بوده و به نوعی به لایف استایل همه ما تبدیل شده است. در گذشته ولی صرفا این سبک از پوشش متعلق به ورزشکاران و محافل ورزشی بود ولی سلبریتی ها توانستند با استفاده از این سبک پوشش در زندگی روزمره خود آن را به ترندی خاص تبدیل کنند. امروزه دیدن این سبک از پوشش در خیابان های شهر بسیار متداول است و افراد بدون این که حتی قصد ورزش کردن برای ۵ دقیقه نیز داشته باشند، این سبک لباس ها را به تن می کنند.  

سبک ورزشی

سبک ورزشی

نام دیگری که برای این نوع پوشش به کار می رود، لباس فعالیت (Activewear) است. لباس های ورزشی که مطابق آخرین ترندهای روز هستند را Athleisure نیز می نامند. پارچه هایی که برای دوخت لباس های ورزشی به کار می روند، اغلب فوق العاده راحتند. به این ترتیب، افراد می توانند  این نوع لباس ها را در موقعیت ها و مکان های متفاوت پوشیده و امکان داشتن فعالیت های ورزشی و لایف استایل فعال را به آن ها می دهند. در عین حال، جنس این لباس ها به نوعی است که در اثر فعالیت ورزشی، مقاومت خود را از دست نمی دهند. 

لگینگ های ورزشی، تاپ، بلوزهای پولو (Polo Shirts)، شلوارهای مخصوص یوگا همه جزء این دسته بندی از پوشش های فشن قرار می گیرند. برندهای مطرح ورزشی شامل آدیداس (Adidas)، پوما (Puma)، التورا (Altura)، فیلا (Fila) و … هستند. 

سبک دخترانه (Girly Style)

سبک دخترانه در استایل های مختلف لباس

سبک دخترانه در استایل های مختلف لباس

در میان استایل های مختلف لباس پوشیدن، این سبک اوج زنانگی را به نمایش می گذارد، لباس هایی با رنگ صورتی و زیورآلات بخش جدایی ناپذیر این سبک هستند. دامن، لباس، بلوز همراه با جزئیاتی جذاب مانند چین و تور در این دسته بندی قرار می گیرند.

سبک فاقد جنسیت (Androgynous Fashion Style)

سبک فاقد جنسیت در استایل های مختلف لباس

سبک فاقد جنسیت در استایل های مختلف لباس

این سبک از استایل متعلق به جنسیت خاصی نیست و خانم ها و آقایان از لباس هایی با این سبک استفاده می کنند. در سبک پوشش خانم ها، این نوع از استایل می تواند شامل استفاده از لباس هایی مردانه و عدم استفاده از آرایش باشد. 

سبک دخترانه (E Girl) در استایل های مختلف لباس

بسیاری از دختران نوجوان ۱۴-۱۳ ساله ممکن است با مرحله ای از زندگی خود مواجه شوند که در آن هر نوع پوشش صورتی و دخترانه برایشان منزجر کننده باشد. در این برهه زمانی، آن ها لباس های سبک باربی خود را کنار گذاشته و از لباس های چند لایه گشاد، لاک های مشکی، دامن های تنیس با رنگ های تیره، بوت، تاپ های مدل کراپ و شلوارهای جین مام استایل استفاده می کنند. برای تناسب با این سبک از پوشش، موهای خود را صاف کرده و خط چشم ضخیم را در آرایش خود به کار می برند.

این سبک از پوشش بسیار فراگیر و ترند بوده و در میان دختران جوان در اینستاگرام بسیار رواج دارد. 

سبک فشن صحنه (Scene Fashion Style)

سبک فشن صحنه در میان استایل های مختلف لباس پوشیدن در میان نوجوان ها رواج داشته و برگرفته از سبک زندگی خاصی است. دنبال کنندگان سبک خاصی از موسیقی این پوشش را نیز می پوشند. موهایی با رنگ های صورتی و آبی، تتو و … از جمله ویژگی های این سبک هستند. لباس های این سبک برگرفته از سبک راکر شیک (Rocker Chic) بوده ولی تفاوت کمی با آن دارد.

تیشرت های تنگ با عکس های کارتونی به همراه لگینگ یا دامن از جمله لباس های شاخص این سبک هستند.

 

سبک راکر شیک (Rocker Chic Style)

شلوارهای راسته چرم یا جین، بوت های مشکی، تی شرت های وینتیج، کت های چرمی با رنگ های تیره و زیورآلاتی با همین سبک از جمله شاخصه های سبک راکر شیک هستند. 

طرفداران این سبک از پوشش همواره لباس هایی هماهنگ با فرم بدنی شان می پوشند. استفاده از لاک هایی با رنگ مشکی، استفاده از جواهرات و زیورآلات زیاد از دیگر ویژگی های این سبک هستند. 

سبک اسکیتبوردرز (Skateboarders)

افرادی که سبک اسکیتبوردرز را برای لباس پوشیدن خود انتخاب می کنند ممکن است تا به حال هیچ وقت سوار اسکیت بورد نشده باشند. استفاده از لباس های گشاد و راحت ویژگی بارز این سبک از پوشش است. زیر شاخه این سبک اسکیتر شیک، شامل استفاده از تی شرت هایی با سایزهای بسیار بزرگ همراه با بلوزهایی با دکمه های باز، کفش و شلوار اسکیتر و هودی می باشد. 

در میان استایل های مختلف لباس پوشیدن، سبک لباس های شما چیست؟ چرا این سبک را برای لباس های خود انتخاب می کنید؟

هیچ یک از مطالب فیوشکا را از دست ندهید. برای عضویت در خبرنامه فیوشکا کلیک کنید.

876 بازدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *